donderdag 4 november 2010

Voor Marjan een Rococo'ode

Naar aanleiding van de wanhopige oproep van Marjan


Het liefst zouden we willen schreeuwen: tuurlijk blijven we wel, allebei, en vooral veel samen, en we blijven voor jou, en we blijven voor elkaar en we blijven gewoon onszelf. We hebben tijdens een intieme sessie bij kaarslicht beloofd vriendjes en vloofden met elkaar te blijven om onze lieve, nog niet heel erg verdorde, maar wel inmiddels enigszins gezette, cynische a-romantische, cultuurbarbarische, hypocriete,  hatelijke,  onredelijke, onhartelijk en onharige en onhartige maar wel pittig liegende vol barsten, kille, rationele, beta-wetenschapminded ziel, registratiefobe, -fabulant, vriendin en medelogger  een beetje hoop te schenken. . . We gaan nu speciaal voor jou weer theatraal ten boven, om onze liefde en die voor jou poëtisch in leven te zetten (dat is poëtisch schat), langzaam in bloei te trekken, prachtig tot bloem-harten-binding op te rekken, door voor jou een spannend eiland, tegen een schitterende achtergrond van diepoudrozemargreetpaars te scheppen, om daar jou te verwennen met een heel lage lome regelmaat en te verblijden met het hoogste van de individuele speciaal-logjes en ze een voor een voor jouw te laten ontbranden als kaarsjes voor je raam.
Nou ben jij weer, wel lekker makkelijk zo'n assistente-compagnon



Die foto kan echt niet Compi Hij komt van Twitter, dus openbaar!! RoComp! Okee, maar ik ben er tegen. Op jouw verantwoording. Ik doe wel boeve-balkjes over de ogen. Ik hou erg van die foto, van die Mona-Lisa glimlach, het subtiele gebruik van make-up, de vriendelijke donkere ogen, de hoge jukbeen-konen met natuurlijk rouge van een half pak wijn, de vingers die bijna net zo mooi zijn als haar prijsvoeten, de voor haar leeftijd toch net iets te ver openstaande blouse , met bijpassende Kerstavond-Bijenkorfbroek en niet te vergeten het aureooltje dat zegenend op haar neerstraalt. Zo ziet ze er in het echt niet uit natuurlijk, dat kan gewoon niet.. in het echt valt ze op alle terreinen, vlaktes,  hoogtes en dalen vreselijk tegen. Daarom koesteren wij ik de foto, die ons schoonheid en liefde en eerlijkheid en warmte en mededogen voorspiegelt vanuit haar aardse lelijkheid en kletsfabels. Als ik het echt heel even moeilijk heb, dan spiegel ik even deze irreële voorstelling en laat haar flitslicht mijn bedrukte ziel weer even oplichten door de illusoire fotonen en haar niet bestaande, misleidende voorkomen en troost mijzelf met de gedachte dat zij ook de rauwe werkelijkheid van haar naakte molrat even kon verlichten met deze perfecte Venus-zinsbegoocheling.

Terug op aarde zeggen sommige daarom dat ze een hemelse koningin-moeder schoonheid is; anderen vinden haar een aardse holbewoner die het liefst uit het zicht in het donkerste deel van haar burcht klef keleboemst met haar vier breeding Blek-males.

Rococo-cie buigt zich inmiddels diep over deze paradox.
Tussenstand: De redactie van RoCoCo verschilt stevig van mening over mlrt.. Ro denkt dat ze een lieve echte en hartelijke  vrouw is, terwijl Co juist van het tegendeel overtuigd is.
Dat beloven spannende lieve, zoet-roze, weken, maanden te worden maar toch zeker geen jaren?

Krijgt ze nog bepaalde heerlijke RoCoco-rechten.. mag ze als RoCoco-eregast logjes verordonneren of afkeuren of ..? NEE





Epiloog, want een blog (over mlrt) is nooit af:

Die Yin-assymetrie-theorie (zie hieronder bij het commentaar van mlrt) is trouwens ook weer echt mlrt ten voeten uit. Die foto in de spiegel is inderdaad een foto van haar spiegelbeeld.
mlrt heeft het fototoestel in de rechterhand (ze is rechts!) maar op de foto is het haar linkerhand.
Een fotograaf met of zonder camera ziet je gezicht op natuurlijke, ongespiegelde wijze. Veel, zoniet, heel veel vrouwen hebben vast verkering met hun spiegelbeeld. Mevr. F hier op kantoor heeft altijd een spiegeltje naast het beeldscherm liggen om iedere 20 min even haar asymmetrische spiegelbeeld te kunnen controleren en bijwerken. mlrt behoort natuurlijk niet tot deze klasse van vrouwen, zij behoort tot de echte klasse-vrouwen. mlrt is zwaar onthecht van haar stoffelijk omhulsel en ontvlucht het dan ook het liefst zovaak mogelijk om dan vanuit het perspectief van de derde zichzelf asymetrisch te gaan beschouwen.  De badkamer is het enige spiegeltje aan de wand  waaraan de zelfboze rimpelloze koninginmoeder de vraag durft te stellen: wie is het mooiste en onverdraaglijkste in Betuweland, mijn ge- of onge-spiegelde asymmetrie?
Wij stellen een tegenvraag: Wie stelt zichzelf met volle overgave dagelijks bloot aan dergelijke onmogelijke morele dilemma's: onze eigen mlrt natuurlijk.

5 opmerkingen:

  1. 'In leven zetten' is poëtisch? Vind ik niet.

    Wel mooi dat al jouw logs hier gewoon weer staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is gebeurd schat.. al kan je het niet meer lezen, jammer... ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 14 reacties:
    Anoniem zei
    Het is heel duidelijk wie welk deel geschreven heeft. :-)
    Ik mag Marjan wel ( ja, ik ben een lurkster) dus ik schaar mij achter Margreet.

    Willie.

    15 november 2010 23:45
    Bob zei
    Poe hee. Volgens mij zit Marjan nu heel erg te blozen. Ik heb nog nooit een log doen ontstaan (dat ik niet zelf heb gemaakt.)

    16 november 2010 01:19
    Marjan zei
    Heerlijk! Wat een geweldige ode, wat een lekkernij! Dank lieve Ro en Co.
    Jullie hebben trouwens allebei gelijk. Yin en Yang. Het duoblog werkt.

    Willie, dankjewel. Ik ben gek op lurkers, doe het zelf ook vaak.
    Bob, ja en dit is nota bene het tweede in korte tijd.

    Die foto, tja, ik haat foto's van mezelf. Ik krimp in elkaar van ellende als ik mezelf op de foto zie. Deze heb ik gemaakt voor mijn hyves, nog geen 5 kilo geleden. Ik sta daar voor de spiegel in onze badkamer. Aan het plafond hangt een rond tl buisje; het aureooltje. Op de achtergrond de was. Ik doe daar mijn best om 'normaal' te kijken en niet te lachen en trek mijn hoofd schuin omhoog om te voorkomen dat ik er met een onderkin op sta. Ik heb toen een paar plaatjes gemaakt. Dit was de beste. En ZONDER make up natuurlijk, ik heb nog nooit make up gebruikt.
    Het is dus een foto van mijn spiegelbeeld en niet van mij. Mensen hebben een assymetrisch gezicht. Het spiegelbeeld is anders dan een foto, dat maakt een foto extra moeilijk te verdragen.
    Hij heeft even op twitter gestaan maar uiteindelijk vond ik de molrat leuker.

    16 november 2010 08:46
    Margreet zei
    De laatste foutjes nog even verbeterd.
    Goedzo Willie 2-1 :)

    Je bent nog jong Bob, wie weet =D

    Kijk, als Marjan zegt dat het duoblog werkt.....!!:)
    Over die foto waren we het flink oneens, ik plaats geen foto van iemand zonder toestemming, ook niet als ie ergens op het www staat. Die toestemming kwam, vandaar dat ie er staat. Niet afkraken nu Marjan. Op onverklaarbare wijze is er make-up op je gezicht verschenen, ik denk dat je je moet voorbereiden op een bedevaartsoord in de Betuwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. CoW zei
    Bob, 22-april-2010, ik citeer een stukje commentaar van je op het logje: Het is OK Bob

    Voor het overige voel ik mij geëerd zo vaak mijn naam in dit blog te lezen, zonder precies te begrijpen waarmee ik dat heb verdiend. Wellicht een revanche op een stukje van mij over jou.

    16 november 2010 11:05
    Bob zei
    Ja, maar dat is maar een blog-berichtje. Een compleet blog te initiieren (Germanisme?) is van een ander orde van grootte:

    "Aangezien het volledig te danken is aan Molrat Marjan('s noodkreet) dat wij met dit wulps weelderige weblog zijn teruggekomen"

    16 november 2010 11:21
    CoW zei
    Oh.. ja Bob... nee... nee... dat zal ons waarschijnlijk nooit lukken; dat lukt alleen de hele grote, zeer invloedrijke, Yin-blogsters met hypnotiserende Mona-Lisa-glimlach, stralend van lipgloss-wonderlicht.

    16 november 2010 13:33
    Margreet zei
    De invloed van mlrt is groot heren, ze kan grote EGO's zelfs laten blozen ;p
    Maar kijk, zo'n voelbaar echte hartekreet moet natuurlijk beloond worden.
    En mijn doortastend optreden deed de rest,en mannen lopen doorgaans braaf achter hun vloofde aan... :))

    16 november 2010 14:07
    Marjan zei
    lipgloss, tssss

    16 november 2010 14:21
    Bob zei
    Vloofde. Dat laat weer ruimte voor ongelooflijk veel speculaties. Is het niet meer dan een kwinkslag? Weit gefehlt. Een gecompliceerde mail-blog-stalk-bewondering-relatie met verschillende virtuele en reele ego's is hier te bewonderen. Vertel er niets over. Dan kunnen we beter fantaseren. Het geeft een extra sausje aan het weblog.

    16 november 2010 14:53
    Margreet zei
    Gebruik je ook geen lipgloss Marjan? :) Ach arme CoW, ik vrees dat hij in een bewonderingsdip zit nu.

    Speculeer en fantaseer gerust Bob,wij geven niks prijs, maar aub: het woord stalken/gestalkt/stalker is hier misplaatst.

    16 november 2010 15:27
    kees zei
    Oei wat een geblaat allemaal maar toegegeven geheel in rococo stijl. Ik wist niet dat de naakte Molrat zichzelf zomaar bloot had gegeven al is het alleen maar haar blote gezicht.

    16 november 2010 16:12
    Margreet zei
    Maar het is wel echt Bob, echt, net zo echt als de blog van Molrat waarnaar verwezen wordt.
    En helemaal geen geblaat Kees. Grrr

    16 november 2010 16:51
    CoW zei
    Op veler verzoek heb ik nog een rococo-stijl epiloogje toegevoegd.

    16 november 2010 23:46

    BeantwoordenVerwijderen