woensdag 4 september 2013

Naakte molratten blanco caverna de la plata

Op deze gedenkwaardige Septemberdag mocht ik onder zeer strenge begeleiding van een dubbelstreng chaperonne, onder betrachting van de grootst mogelijke eerbied, Het Zilveren Eldorado betreden in de kelders van het Nederlandse Hoofdkwartier onderin het Afrikahuis te Mmn.
Fotograferen was natuurlijk streng verboden, maar met goed zoeken op het Internet bleek het toch mogelijk om een beperkte impressie van deze Verboden Stad in de Noorder Grottempel te reconstrueren.
Ik en de Mm-en waren in de gelukkig omstandigheid het voeden der Kolonie te mogen bijwonen, door Eddy Even en zijn zoon? Nee dus.



De Kolonie haarloze molratten is gehuisvest in een glazen huis-stelsel met onderling verbonden grote jampotten. Een aantal jampotten zijn in gebruik als orgie-kamertjes waar de slaapploeg der Ko-lonialen lekker over en tussen elkaar uitrust. De wakkere ploeg van dienst rent voortdurend heen en weer, achteruit net zo snel als vooruit, door de glazen buizen tussen de jampotten. Een aantal jampotten is in gebruik als wekpotten, daar stopte Eddy een verse wortel, appel of brocColi-stronk in. Omdat de molratten niet kunnen graven is er een grote hoeveelheid grof zaagsel in het stelsel aanwezig waarmee geschoven en gebouwd kan worden.
Filmpjes: stinkende mmr mlrtn;  stinkende mlrt buizen; funny mlrt; herrie-orgie mlrtn.

Of er nog meer leuks te zien was in Mmn met de Mm-en? Jawel de Ko-librie. De belendende kundige RoKo-fotograaf was zo vriendelijk met haar super-Canon een mooie foto van de Amazilia-Ko voor het RoKoko-blog te schieten.

En dat was nog niet alles, die Super-Canon bleek in de handen van M bijna net zo goed als haar Concurrent Ni-Kon Nik-Kor AF-S 300mm f/2.8G Co-mbi bij het vastleggen van de Co-lobus-baby:
De Co-lobus-jongen zijn een soort van Benjamin Buttons: ze worden geboren als oude grijsaard en zien er, naarmate ze ouder worden, uiterlijk steeds jonger uit.
Tot slot een zeer bijzonder (klaargemaakt) dier in Mmn: een stuk gekweekte Afrikaanse (plof)exoot: zijn malse parelhoender-filé als gouden Appel op zilveren schaal, romantisch omlijst door het historische 1911-terras van Mmns-Groothuis.






  

26 opmerkingen:

  1. Aaah...mooi mooi. Maar orgiekamertjes? dat is jouw fantasie zeker pp De koningin(hebben wij ook niet kunnen ontdekken he-ze viel niet op) scheidt een soort antibiotica uit. Als ze dood gaat..vraag ik me af.. is dan degeen die het sterkst is de volgende Queen? Ze gaan dan vechten, die wijfjes immers.
    Zeg nou maar eerlijk dat je jaloers was op ons vegetarische kunstwerkje, ik zag het echt wel hoor!! pp

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze liggen lekker warm bij elkaar, want ze zijn kaal en koudbloedig.
    Ik weet niets van catfights of qn mlrtfghts...ppp

    Het stukje warme geitenkaas was idd heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat in je eigen achtergrondinfo schat pp
    Ja zie je..ik zag je al zo begerig naar mij(n bord) kijken hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. pas toen ik een paar keer luid en duidelijk KAAS riep kreeg ik een stukje (van een ander bord)

      Verwijderen
  4. hahaha, je lijkt DikkieDik wel, die roept ook altijd om kaas pp
    en je kreeg nog groente van mij omdat je zelf alleen die kale kip had, dat vond ik zielug(vooral voor die kip)Volgende keer hetzelfde nemen als ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ..ja uit het side-dish bakje rauw groenvoer.. dat had ik netjes gekookt onder mn plof-parel..pp

      Verwijderen

  5. jij zag er naderhand ook een beetje 'plof' uit pp

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je die filmpjes er later nog onder gezet of zag ik die over het hoofd? Heb nog niet gezien.
    Ik vond dat achteruit rennen wel erg komisch en zo in een bultje slapen lijkt me ook heel gezellig eigenlijk maar dat doe ik ook met de katten pp

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja scherpie, die heb ik er gistermiddag nog bij gezet.

      Verwijderen
  7. Coqui met M & M in MM. :-)
    Dat was vast een hele leuke dag.

    Bijzonder, dat ze daar naakte molratjes hebben. Die moesten jullie natuurlijk zien!

    De foto's van de kolibri en de apen zijn prachtig.
    Sfeervol terras, ziet er gezellig uit.

    Leuk logje, Coqui.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Willie. Het was mijn hartewens om de naakte molratten in levende lijve te zien. M wilde graag naar een Ko-libriekas en M zou graag nog eens in de malle molen van animal experience. Al die wensen konden vervuld in Mmn.

      Verwijderen
  8. ja dat was mijn hartewens, een KOlibriekas pp Snelle jongen hoor!
    http://www.nu.nl/wetenschap/3517969/kolibrie-maakt-snelste-schudbewegingen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een bijzonder beest hè, het lijkt net een groot insect.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja heb je dat artikel in Trouw gelezen vandaag, over die oervis met bewegende kaak? het zit toch wat anders met de evolutie dan men dacht?! pp

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat heb ik ook gelezen en net ook weer even het gezaghebbende evo-blog van CoQui Kokie..pp Sunrise Ze doen in Trouw altijd een beetje overdreven opgewonden over de vondst van een nieuwe link. Dat komt omdat ze te lang in de scheppingstheorie hebben geloofd.
      Er waren/zijn ook nog de kaakloze vissen. Het gaat er nu om wie wanneer zich heeft afgesplitst en wie de gemeenschappelijke voorouder is.
      'Evolutie op zijn kop', moeahh, mn logje hoeft niet eens aangepast.

      Verwijderen
    2. hmm..heb je een ingezonden stuk geschreven?, met link naar hier? :)

      Verwijderen
  11. het is net als met die discussie(ook in Trouw) over biologisch landbouwen of niet mbt de honger in de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ehhh jaaahhh?? hmmm nee geloof ik, honger is nu of toekomst, evolutie van de kwastvinnigen was 400 miljoen jaar geleden?

      Verwijderen
    2. Ik bedoel wát er over geschreven wordt en hoe. Vaak zijn dingen nogal ingewikkeld en bekijkt men het van een van de vele kanten, dat is dan per definitie onwaar.

      Verwijderen
  12. Onze KOlibri wordt ook weer genoemd in trouw vandaag door onze Jelle, hij heeft weer een boek geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zie tot mijn verbazing mijn naam hier staan! Ik was het zeker niet degene die de molratten voerde, want ik werk sinds 2011 niet meer in het dierenpark. Dit dus graag veranderen/aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Eddy Even, hartelijk welkom hier op dit unieke molrat-blogje.
      De letters van Eddy Even hebben een andere kleur, dat duidt op een hyperlink. Als je op dat linkje klikt met je muis kom je op het RD in een openbaar artikel geheel gewijd aan Eddy Even. Je kunt dus het beste daar je naam veranderen/aanpassen, dan volgen wij hier vanzelf.

      Verwijderen
  14. Wel een mooie foto van Eddy Even zeg, maar wel van jaren her. Voor eeuwig blijft die foto daar staan vrees ik Eddy.

    BeantwoordenVerwijderen